Ksenia Gehander spelade på vårt årsmöte den 27. mars 2022, fiol och viola, accompagnerad av musikläraren Mats Grahn från Kulturskolan i Nyköping.
Se vidare på sidan OM FÖRENINGEN

Klick på nedanstående länk

Nyköpings Kammarmusikförening
bildades 1982. Den är en fristående, ideell förening som har till syfte att sprida intresse för kammarmusik och bidra till det allmänna kulturutbudet i Nyköping med omnejd.
 Föreningen arrangerar konserter med sångsolister och instrumentalister av hög klass och vill också uppmärksamma unga begåvade sångare och musiker på väg ut i karriären.
 Varje år delar vi ut ett stipendium till en ambitiös elev vid Kulturskolan alternativt Musikhögskolan, eller till en musiker i början av sin professionella karriär.
 Nyköpings Kammarmusikförening leds av en styrelse, som medlemmarna utser vid årsmötet. Styrelsens ledamöter arbetar helt ideellt.
 Föreningen får årliga bidrag från kommunen, Statens Kulturråd och från Landstinget i Södermanland via Scenkonst Sörmland.
Föreningen sponsras även av Scandic Stora Hotellet

Varmt välkomna till våra konserter!